We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze wagens te verbeteren. Daarom geven we onze elektrische performance-fastback, de Polestar 2, een grote upgrade. Met haar nieuwe batterijen heeft ze een grotere actieradius en laadt ze sneller op. De aandrijflijn wordt aangepast naar de volgende generatie elektromotoren met meer vermogen, betere prestaties, en, voor de versies met één motor, achterwielaandrijving. Een primeur voor een Polestar.
De overgang naar achterwielaandrijving is een fundamentele verandering die het rijplezier verhoogt en ervoor zorgt dat het uitzonderlijke vermogen van de nieuwe elektromotor efficiënter wordt benut.
"De overgang van voor- naar achterwielaandrijving bij de versies met één motor, en de opnieuw afgestelde koppelverhouding bij de versie met twee motoren voor een beter achterwielaandrijvingsgevoel, tilt de rijervaring van de Polestar 2 naar een ongekend niveau", zegt Joakim Rydholm, hoofd chassisontwikkeling bij Polestar. "De verbeterde Polestar 2 is nog speelser en wendbaarder, maar blijft compact en geeft je hetzelfde gevoel van totale controle. Tegelijk is hij volwassener geworden en biedt hij extra comfort."
Last but not least verschijnt ook de SmartZone op de Polestar 2, die het hightechkarakter van Polestar weerspiegelt en de verschuiving van ademen naar zien verwezenlijkt. Net als bij de Polestar 3 biedt de SmartZone enkele van de belangrijkste actieve veiligheidsvoorzieningen, waaronder de naar voren gerichte camera en de middenbereikradar. Ook de 20-inch gesmede lichtmetalen velgen in het Performance-pakket hebben een upgrade gekregen om de Polestar 2 in zijn sportiefste vorm in lijn te brengen met de Polestar 3.
Onze zoektocht naar manieren om onze wagens nog aangenamer, krachtiger en duurzamer te maken gaat elk jaar verder. Dat is niet alleen ons voornemen voor het nieuwe jaar, maar ook voor de hele verdere toekomst.
De overgang naar achterwielaandrijving is een fundamentele verandering die het rijplezier verhoogt en ervoor zorgt dat het uitzonderlijke vermogen van de nieuwe elektromotor efficiënter wordt benut.
"De overgang van voor- naar achterwielaandrijving bij de versies met één motor, en de opnieuw afgestelde koppelverhouding bij de versie met twee motoren voor een beter achterwielaandrijvingsgevoel, tilt de rijervaring van de Polestar 2 naar een ongekend niveau", zegt Joakim Rydholm, hoofd chassisontwikkeling bij Polestar. "De verbeterde Polestar 2 is nog speelser en wendbaarder, maar blijft compact en geeft je hetzelfde gevoel van totale controle. Tegelijk is hij volwassener geworden en biedt hij extra comfort."
Onze zoektocht naar manieren om onze wagens nog aangenamer, krachtiger en duurzamer te maken gaat elk jaar verder. Dat is niet alleen ons voornemen voor het nieuwe jaar, maar ook voor de hele verdere toekomst.